Nagyauto.hu autóalkatrész webshop: Ford, Opel, BMW, Audi alkatrészek 06 1 242-35-70
Hétfő - Péntek 8:30 - 17:00
Már regisztrált oldalunkra? Akkor lépjen be, vagy regisztráljon a Nagyauto.hu-ra!
Belépés     Regisztráció
GÉPJÁRMŰ ADATAI

Alkatrész kategóriák

Összes kategória
Kipufogó berendezés
Katalizátor
Kipufogó dob
Rögzítőgumi
Tömítések
Hasznos oldalak
Elérhetőség
Árajánlatkérés
Megrendelés
Vásárlási feltételek
Szállítás
Garancia
Szerzői jogok
Adatvédelem
Főoldal > Kipufogó berendezés > Tömítések

Tömítések Ford, Opel, Volkswagen, Audi és más autómárkához. Nagyauto.hu autóalkatrész webshop. Eredeti és utángyártott alkatrészek kedvező áron.

Nincs a keresésnek megfelelő találat!
Ezt az alkatrészt oldalunkra még nem töltöttük fel.

Bármely, az autójában lévő eredeti alkatrészt biztosítani tudunk Önnek.

Töltse ki az árajánlat kérő űrlapot és tájékoztatjuk a keresett alkatrész áráról és elérhetőségéről.

Amennyiben, ismeri az alkatrész cikkszámát, jelentkezzen be, nyissa meg a felső menüsorban található Cikkszám keresés menüpontot! Gépelje be a cikkszámot és látni fogja az alkatrész árát, raktár készletünket illetve ha nincs raktáron a szállítási határidőt.


A kosár még üres.

Nagy Autóalkatrész Kereskedelmi Kft.



Cím: 1031 Bp., Kadosa u. 55.
Tel.: 06 1 242-35-70
Fax: 06 1 454-03-32
Mobil: 06 20 9262-648

Nyitva tartás:
H - P: 8:30 - 17:00
Szo, Va: zárva

Hírlevél regisztráció



Név:


E-mail:


Az 5 legújabb alkatrész


Az autó szerkezeti elemei

A motor teljesítményét az erőátviteli szerkezetek adják tovább:

  • tengelykapcsoló,
  • nyomatékváltó (sebességváltó),
  • közlőművek:
  • kardántengelyek,
  • keréktengelyek, csuklók
  • differenciálmű (kiegyenlítőmű a kormányzáshoz)
  • futómű: részei az alváz, rugózás és kerékfelfüggesztés, kormányzás, fékek, kerekek és gumiabroncsok

Az autó időjárásálló és biztonsági külső burkolata:

  • karosszéria: a karosszéria vázszerkezete - alváz és felépítmények, önhordó kocsiszekrény és burkoló elemei, ülések, ajtók és nyílászárók

Biztonság

Az autók biztonsága sokáig nem volt szempont a gyártásban, különböző indokok miatt. Kezdetben nem is gondoltak rá, később az autók elterjedésével azonban megjelentek az autóbalesetek is, ekkor attól is féltek, hogy a lehetséges veszélyekre való felhívás elriaszthatja az autóvásárlókat. Az ötvenes évek autócsodái például a rengeteg krómdísz és a merev kormányoszlop miatt ütközésnél súlyos sérüléseket tudtak okozni, ráadásul ebben az időben a biztonsági üveg sem volt jellemző, ami ártalmatlan szilánkokra esik törésnél, így a régi ablakok szilánkjai is megsérthették az utasokat. Híresen vagy hírhedten balesetveszélyes autó volt például az 1960-ban megjelent Chevrolet Corvair: az autó farmotoros volt, a farsúly miatt pedig egy hirtelen kormánymozdulat akár borulással is végződhetett. Másik ilyen autó volt a Ford Pinto: a kisméretű kocsi üzemanyagtartálya közvetlenül a hátsó lökhárító mögé került, ahol már egy kisebb ütközés hatására is kiszakadhatott, és a kifolyó benzin lángra lobbanhatott megégetve az utasokat. A Pintonak a cég vezetésének nyomására kellett olyannak lennie, hogy könnyű és olcsó legyen, ami így a biztonság kárára ment. Ma már nem holmi üzleti megfontolások döntenek egy autó biztonságáról, hanem pontos szabályok, anélkül nem kerülhet forgalomba egy autó sem, igaz, vannak kivételek, pl. a mopedautó, ami nagyon kicsi mérete miatt gyakorlatilag nem rendelkezik gyűrődőzónával, vagy túlélési térrel. Ezen kívül több ázsiai, afrikai vagy Dél-Amerikai autógyár modelljei is elmaradnak biztonság tekintetében (is) a fejlett országok autóiénál.

Biztonsági öv
A biztonsági öv az autó utasait hivatott védeni azok autóülésben való rögzítésével hirtelen fékezésnél vagy ütközésnél: öv használata nélkül a tehetetlenség miatt az utasok fékezés vagy ütközés hatására kirepülhetnek az ülésekből, ami súlyos, akár halálos sérülésekkel is járhat. Ezért ma már minden autóban van biztonsági öv (más kérdés, hogy az utas bekapcsolja e), gyakran hangjelzés figyelmezteti az autóba beszálló utast az öv becsatolására. Fékezésnél az öv megfeszül és nem engedi elmozdulni az utast. A biztonsági öv az egyik legelső biztonságtechnikai eszköz volt az autókban, előbb két pontos volt, ami két ponton, a derék két oldalán rögzítette az utast, majd a hagyományos hárompontos öv terjedt el, ami a kocsi felső oldalánál, vagy az ajtókerethez rögzülve a vállat is megtartja. Versenyautókban a négypontos öv a jellemző, mely két oldalt és a két váll fölött rögzül az üléshez, de ötpontos öv is előfordul, igaz, ez már inkább repülőkön jellemző, itt középen alul is van egy rögzítőpont.

Légzsák
A légzsákok az ütközés pillanatában kinyílnak és felfúvódnak. A levegővel teli légzsák meggátolja, hogy az utasok előre repülve megsérüljenek a műszerfaltól vagy a kormánytól. Emiatt általában a kormány közepébe és a kesztyűtartó fölé szerelik a légzsákokat, de bizonyos autókban oldallégzsák is van az ülés oldalában, illetve függönylégzsák, amit az ajtók fölé, a tetőbe építenek. Ezek oldalsó ütközésekkor és boruláskor nyújtanak védelmet. A légzsákkal felszerelt autókba beleszerelnek egy olyan eszközt, amely érzékeli, mikor lehet szükség a légzsák kinyitására. Ez általában egy vagy több gyorsulásmérő. A légzsákhoz kapcsolva van egy sűrített levegővel ellátott palack, mely mikor kinyílik, kiegyenlíti a légnyomást a légzsákban és a palackban, így fúvódik fel. Fontos, hogy a légzsák csak biztonsági övvel bekötött utas esetében tud megfelelő védelmet biztosítani.

Gyermekülés

A kisebb gyermekeknél a gyermekülés kötelező, mivel a felnőtteknek tervezett biztonsági öv nem fogja őket tökéletesen. Ez egy szimpla kis „emelés”, amelyet a normál ülésre tesznek. Kisebb gyermekeknél komplett ülés használandó, aminek saját öve van, magát az ülést pedig az autóüléshez kell rögzíteni. Ha a gyermekülést a vezető melletti "anyósülésre" rögzítik, a kocsiban egy kapcsolóval ki kell kapcsolni a légzsák működését, ha van ilyen eszköz. Amelyik autóban ez nem lehetséges ott csak a hátsó ülésre lehet gyermekülést helyezni.

Ford Európai Modellek

Ford Ka, Ford Fiesta háromajtós, Ford Fiesta ötajtós, Ford B-Max, Ford Ecosport, Ford Kuga, Ford Focus, Ford Focus ST, Ford Focus Sedan, Ford Focus Turnier, Ford Focus Turnier ST, Ford C-Max, Ford Grand C-Max, Ford Mondeo, Ford Mondeo Turnier, Ford S-Max, Ford Galaxy, Ford Ranger, Ford Tourneo Courier, Ford Tourneo Connect, Ford Tourneo Custom

Copyright © 2011-2015 Nagy Autóalkatrész Kereskedelmi Kft. | nagyauto.hu | Minden jog fenntartva!